Sossu vlei en de tocht naar schwakopmund - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Janssens Janssens - WaarBenJij.nu Sossu vlei en de tocht naar schwakopmund - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Janssens Janssens - WaarBenJij.nu

Sossu vlei en de tocht naar schwakopmund

Door: marc

Blijf op de hoogte en volg Janssens

05 November 2012 | Namibië, Swakopmund

De tocht van Windhoek naar Sesriem is goed verlopen. Twee km buiten de stad was het asfalt op en stonden we voor de gravel. Over het algemeen en tot nu toe zijn de gravel wegen van goede kwaliteit en konden we tussen de en de 60 en de 80km/hr rijden. Een goede camping, we kregen nummer 17 onder een zeer artistieke boom.Na koken, eten en een fris douchke hebben we onze tenten uitgeklapt en zijn ze vroeg in ons bed gekropen. Nodig want zondag moesten we om 4hr uit ons bed. Om 5hr15 ging de poort van de sossusvlei open en wij stonden als eerste paraat. Het was iets te krap om de sunset volledig op de gevoelige plaat te leggen, maar we hebben fantastische foto's gemaakt. Dit is een ongelooflijk landschap. We hebben een stuk op de duin gelopen en zijn dan naar deadvlei gewandeld. Dit is echt onaards. Na een korte voettocht naar de Sossusvlei en een poging om de hidden vlei te vinden (de naam is goed gevonden) zijn we terug naar de camping gereden en hebben ze een rustige namiddag genomen.
Op maandag een flinke tocht naar Walvis bay en Swakopmund gemaakt. Om 8hr30 begonnen en om 4hr aangekomen. quasi 100% gravel. Onderweg plaatjes geschoten en filmkes gemaakt. Struisvogels bij de vleet, maar ook een langs onze wagen lopende oryx. Ook hier en daar een springbokje (met de camera)geschoten.
Het guest house is super. Kraak proper (wij anders niet na een tocht van 350km in de stoffige woestijn). We hebben onze voorraad ingeslagen voor de volgende dagen en zijn een stukje gaan eten. "Baay" lekker en niet duur. En nu naar bed want de wekker loopt af om 5hr30.